Update... våning!

Ja vet, vi flyttade in i den här för ett år sedan, men tog ett tag innan vi fick ordning på den (och innan jag lyckats övertala Stefan om färgerna ehrm;) Så hr såg iallafall vårt sovrum ut innan:

Och efter mycket ansträgning, tre nätter på madrass samt en lila fot senare...

S er den ut så här!

Update, av garderob och väder!

Så härligt vårväder idag! Helt underbart.
Vaknade av att Nathalie ringde mig, hon var i närheten och kom förbi för en snackis. Blev en (mycket) sen frukost i solen på balkongen, soligt men fortfarande vindigt, bättre än regnet igår iallafall, verkligen april-väder!

Sedan blev garderoben sorterad, verkligen välbehövligt! hittade två jätte fina kvänningar som inte passar längre men var jättefina på Nathalie, så gav de till henne. Så lycklig att de lever vidare istället för att hamna i Röda korset högen!
Ena är den röda klänningen som jag köpte med dig Nella, kom du ihåg när vi båda gick i röda klänningar till en studentfest och kände oss jättesexiga? (och var det också;)

Haha, inte bara klänningen som var röd, hela ansiktet också! Kanske efter shots-schacket med Ida?
väldigt fokuserade........ förloraren (jag) får svepa resten, fokus förlorad!!

Den andra hade jag på mig på minnesvärda Midsommar 2006!
Halmstad resan som jag aldrig kommer att glömma =)

Dallas - an adventure!

Idag har vi en lite vilodag, kan behövas efter en veckas äventyr =) I och för sig är klockan här bara 11.20 på förmiddagen (18.20 svensk/tysk tid). Efter ännu en extremt ohälsosam frukost (tänk våfflor med lönnsirap, toast med jordnötssmör och sylt, samt konserverad fruktsallad med grädde) chillar vi lite på hotellrummet med utsikt över Dallas downtown.

Men vi tar det från början.

Flyget från Frankfurt till Washington gick bra, inte så långtråkigt som jag hade trott trots de 9,5 timmarna. Dock när vi kom till Washington och såg den långa kön till att "checka in i USA" insåg vi att det var trubbel. hade nämligen endast 2 timmar innan nästa flyg, och där stod 500 pers och väntade i en kö till tre bemannade stationer där man skulle bli utfrågad, ta fingeravtryck, foto och massa mer........ Efteråt skulle våra baggage grundligt undersökas (hade lite godis från sverige som de kollade mistänkt på) därefter rusade vi tll United Airlines gaten.. to late. De sa att de skulle boka oss på flyget till Dallas dan efter, men nej hotell skulle vi betala själva.... efter många om och men såg det att även morgondagens flyg var fullbokat...
Tillslut så ombokade de oss på ett American Airlines flyg samma kväll - lättnad!

Kom fram till dallas, dock utan baggage.... surt.... checkade in på hotellet, American best value Inn, var längre utanför Dallas än vi trott. Först så stod det två killar i receptionen som hade seriösa problem med engelskan, bakom oss så gick en transvetit till toaletten...
kollade in i rummet, litet, men såg okej ut, tills vi kollade under sängen, usch! Där var det inte städat på några månader.... Sedan kilade två tveskjärtar över en stol, och badrummet vågade vi knappt gå in i.......
klockan var runt midnatt, vi hade varit uppe 24 timmar i sträck. Med kläderna på i det kalla rummet somnade vi, efter en lång tids stirrande på den tunna dörren, väntade mig att någon skulle rusa in och råna oss närsom..

Needless to say, dagen efter tog vi direkt en taxi till centrala Dallas och checkade in på Westend Hotel, och där började semestern!
På tal om baggagen, de levererades till fel hotell, men på onsdagen fick vi äntligen dem.

Har blivit mycket shopping! Var först på North Park Mall, visade sig vara väldigt dyrt, men mycke fina saker, ungefär som NK i Göteborg, fast dubbelt så stort. "Allen outlets" var absolut höjdpunkten med märken som Levis', Guess, Bulberry, Calvin Klein, Guess, Tommy Hilfiger mm för upp till halva priset än återförsäljarna! "Grapevine Mills" var också underbart, där spenderade jag en timme i Forever 21, hittade massa superbilliga klänningar och toppar, samt Victoria Secrets, och givetvis Claire's, har ju så supersöta saker!!
Bästa köpen var iallafall min älskade guesshandväska, samt ett par underbara pumps:

Och de här två sötnosarna hittade jag på Claire's, de fnittrar om man trycker på magen! Ursöta :)

Sedan var givetvis höjdpunkten - Basket matchen! Det som startade ideen för hela den här resan, NBA! Var oehört coolt, trodde nog att det skulle vara en speciell upplevelse, men att jag skulle bli så överväldigad som jag blev hade jag inte räknat med, var helt enkelt otroligt STORT! Vi kom väldigt tidigt dit och var några av de första som satte oss, och när vi kom in till den tomma arenan var jag tvungen att stanna och ta ett djupt andetag, vi var så högt upp att jag fick svindel! Tittade ut över arenan som när matchen började hade fyllts till 20316 åskådare....... Mäktigt!

Och så här såg det ut utifrån i dagsljus

Bild 1: Tony Parker (Eva Longorias man)
Bild 2: Jag äter tackos med ostdip i min Mavericks keps :)
Bild 3: Dirk Nowitzki förbereder sig på frikast

Och det bästa av allt, de vann!! Antonio Spurs är en av deras största konkurrenter, så verkligen underbart =)

Nu ska vi göra oss iordning, ska ut och äta innan vi förbereder oss på kvällens match mot Washington Wizards, ska vara ett rätt dåligt lag så lite pinsamt om de inte vinner....
Imorgon är det redan hemfärd, sjukt att veckan har gått så fort.... Har i allafall varit en otrolig upplevelse, Stefan älskar sin present och jag med måste jag säga =) Avslutar med lite bilder ifrån Dallas downton.