Bondi beach & more :)

Blev inge guidning idag men jag fixade min egen :) Hoppade på en buss till en shopping galleria där jag köpte strandhandduk och strand väska sen tog jag nästa buss till Bondi Beach! Träffade några svenska (skånska) tjejer på bussen som jag spenderade dagen med, de reste runt och kom precis ifrån bali och nu skulle de backpacka runt tre veckor i Australien. Genom dem träffade jag Gaby, en Australiensk tjej som precis kom hem ifrån Engliand, och hon hade tagit med sig en pojkvän därifrån med :) Hon lovade att visa mig runt om jag hade tid någon dag.
Var hur mysigt som hellst på stranden, mycket renare än jag hade trott! Dessutom svindyrt, men det har jag lärt mig att Australien är, tyvärr. Mat och drickpriser ligger i nivå med Sverige -tom dyrare. Pratade med en kille, Dave, som stog och sållde vatten och juicer längsmed strandprommenaden, han sa att det var lätt att få jobb där och inte så dumt betalt.... något att tänka på ;)
Nu ska jag ta en prommenad i parken här, så mysigt och nu börjar det bli perfekt väder för en powerwalk (kl är 18.00 här...) Sedan blir det middagstid och ikväll ska jag gå ut med några tjejer från boendet som kommer ifrån Chile, Carolina och Camilla, ska bli spännande!


Pictures from the bus through Sydney:
     

Bondi Beach:


Jag, Theresa och Mariana:



So no touring today but I made it on my own :) Got on a bus to "Broadway shopping mall" and got a towel and bag for the beach, then i got the next bus to Bondi Beach! Met some swedish girls on the bus that i spent the day with, they were on a long backpacking trip and just Arrived from Bali, they were gonna go for a tour around Australia. Through them I met Gaby, a happy Australian girl that just came back from a while in England, where she found a boyfriend that she brought with back :) She knows her way around and promised me to show me around anyday when I have time.
Was really cosy at the beach and cleaner than I thought. Also extremely expensive unfortunatly, food and drinks in Australia turns out to be the same price level as in Sweden, if not higher.. I had a chat with a guy, Dave, who worked at a stand selling cold drinks and juices at the beach promenade. He said it was a ok job with decent salery and not to hard to get accepted -something to consider! ;)

Off for a walk in the park now then dinner and getting ready for a night out, two girls living here, Carolina and Camilla from Chile asked if I wanted to come with to a club tonight at Kings Cross -will be exciting! (especially to see if the alcohol prices are the same range as in Sweden hmm)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback