Lovely friends and shopping!

Vart ska man börja? Har varit en intensiv men trevlig vecka! I skolan börjar vi avsluta ämnena för det här "blocket" och nästa vecka ska vi börja med nya ämnen så var en del inlämningsuppgifter men ganska slöa lektioner eftersom vi var klara med det mesta.

I onsdags blev der ordentlig shopping på PADDY's market, det är en innomhus marknad där man kan hitta verkligen allting, kom ut med en mycket lättare plånbok! =P
Sedan gick jag och simmade en halvtimme innan jag träffade Ellinor. Vi träfades på RCG kursen (Responsible Conduct of Gambling) och hon har bott här med sin Irländska pojkvän i ett par månader, jätte mysig Skåne tjej :) Vi tog en fika på Hyde Park Café, det börjar verkligen bli mitt favvo-ställe!

På kvällen träffade jag Maya, min svenska klasskamrat, och hennes vänner. Vi gick till Shady Pines och tog några glas vin, väldigt mysigt!

På torsdagen var det St Patrick's day, blev inte sa mycket firande, bara jag och Hannah som gick till Vanilla room (baren pv andra sidan gatan) och tog nån drink, var mysigt  ändå och jag var väldigt...grön! haha, fina Hannah experimenterade sminkning på mig dagen i ära!

Idag har vi skitväder, regnet öser ner och det är väldigt kvavt, 23-24 grader även om regnigt. Först besökte jag en annan marknad, Paddington's där jag hittade en grymt söt klänning! sedan blev det frukost med Alex på ett nytt mysigt Café mittemot Central station, grymt stort urval av frukost grejer, för mig blev det bagel med philadelphia ost, en latte och färsk apelsin juice -gott!
Nu har jag handlat in saker till Kladdkakebak, äntligen =) Ska bli så grymt gott, blir filmkväll på det och kanske en födelsedags fest, vi får se, är så grymt dyrt att gå ut här så försöker ta det lite lugnt i helgerna. Imorgon blir det iallafall IKEA!! Nästan som att hälsa på i Sverige :))) Ska försöka hitta lite smått till rummet och GODIS självklart!

Har tyvärr inte tid att lägga upp bilderna nu, men ska försöka imorn! Godkväll!/Morgon! :-*


*                *                  *               *                *                 *


Where to start? Has been an intensive but very nice week! In school things are slowing down since we are finishing the subjects and are gonna start with new ones next week, so just some assessments that needed to be handed in.

This Wednesday I did a good shopping in Paddy's market, an inside market that really has got everything, and I left with a much lighter wallet! =P
After that I went for a swim for about half an hour before I met with Ellinor at my soon to become favorite café here at hyde Park. She is a very sweet Swedish girl that I met at the RCG (Responsible Conduct of Gambling) course, and she moved to Sydney a few months ago with her Irish boyfriend.


In the evening I met up with Maya, my Swedish class mate and some of her friends for a few glasses of wine at Shady Pines -cosy place and great people!


Thursday was St Patrick's day but we didn't celebrate much, just me and Hannah went to Vanilla Room (the bar across the street) for a few drinks, still very nice evening and I was very... green! lol, lovely Hannah was practicing St Patrick's make up on me :)

Today is really shit weather, the rain is pouring down and it is so humid, still 23-24 degrees even if raining. First I was visiting another market, Paddington's where I found the cutest dress ever! Just $30, love it! After that I was off for breakfast with Alex at a new café opposite to  Central Station, amazing selection, for me I had bagles with cream cheese, a Latte and fresh orange juice -yummy!
Now I went to buy some stuff for making a Swedish mud cake -can't wait! This will be followed by a filmevenign and Maybe a birthday party, but not sure, feel the need of a calm weekend.

Tomorrow I am off to IKEA!!! Hello Sweden :))) Hope to find some small things for my room and of course hot dogs, meatballs and Swedish candy!!

Sorry no time to put up the pics today -will try tomorrow!! Good Evening/Morning! :-*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback