Enjoying life =)

Dont forget you will find everything in English further down on this page!

Kom precis hem, det är otroligt vad lite tid man har att sätta sig ner och skriva nåt på datorn! Idag var bara två timmars skola eftersom jag var klar med det senaste projektet, att designa en t-shirt i photoshop. Efter skolan blev det middag hos Treg, sedan åkte jag in till stan och träffade Ellie (Ellinor). Hon hade hittat ett café som har "Svenssonkväll" varje onsdag! Svenska kyrkan arrangerar det, men var rätt mysigt att dricka svenskt kaffe/te och äta chokladbollar, de hade massa godis och knäckebröt etc som man kunde köpa =) Värt ett andra besök! Träffade två andra svenska tjejer där med som var där och backpackade lite.

Sedan gick jag och tog ett glas vin med min underbara italienska Claudia, fattar inte att hon åker hem till Italien om två veckor! Kommer att sakna henne...
Imorgon är det äntligen lediga dan och jag ska försöka få massa saker gjorda, main goal: hitta något att ha på mig på Fredag! Är White Night Harbour Cruise! Några av mina svenska kompisar som bor här på georgia House och studerar på Martin College Event and management har arrangerat en party kryssning på fredag där alla måste bära vitt! Kommer bli intressant, speciellt eftersom att vi har haft flera stormar nu och vågor mellan 4-10 meter höga... hmm... Iallafall, en snygg outfit kan man nog hitta!

Och huvud nyheten den här veckan; Jag har fått jobb, på Hard Rock cafe som ska öppna i darling harbour 20 Juni! Kommer först ha två veckors intensivträning, kommer ett team från USA som ska träna upp oss (150 nyanställda) Sedan Grand Opening :D. Kommer hålla er uppdaterade!

Givetvis har ju också mina föräldrar varit här men det är en lång historia, blir nästa inlägg! Kramar!



Ellie and Agnes at Café Svensson!


Very Swedish lol....


Happy!!

Just arrived home, it is incredible how less time there is when you can just spend time at the computer to get something done. Was lazy dat at school today, just one lesson, made a presentation of the t-shirts we have designed in Photoshop. After school I had some dinner at treg's, then off to meet Ellie. She found a new cafe that has Sweden night once a week! Was very cosy, nice to have swedish coffe and cake, candy etc =) Worth a second visit! Met two other nice Swedish girls aswell, they were backpacking here.

After that I met my wonderful Italian Claudia, can't believe she is leaving in only two weeks! It went so quick! We had a nice chat and a glass of wine before we had to run to the bus. will miss her! Not enough crazy italians here lol..
Tomorrow is my free day so will try to be a bit useful, main goal: find an outfit for Friday! Some of my Swedish friends from georgia House and my school that are studying Event and managment are arranging a white party cruise in Darling Harbour, where everyone has to where white! Will be interesting, especially since we had storms lately and waves between 4-10 meters high!! Anyway, need an waterproof outfit ;)

And the main news this week; got a job!! At Hard rock Cafe in Sydney, Darling harbour! Gonna come some ppl from the states and train us for two weeks and then it is the Grand Opening on the 20th of June! Promise to keep you updated!
Of course my parents visited also a week ago, but that's a long story, will be the next post! Night night!


Kommentarer
Postat av: patrik

hejsan, känns som att jag har jättestalkat dig nu, men såg att du skrivit i en grupp på fb, verkar som du bott i hahn å jobbat där? jag har precis fått de som bas, å du va den enda som va svensk som jag hittade, försökte skriva till dig på fb men tror du blockat de, hoppas du har de bra:)

2012-06-14 @ 19:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback